Wij helpen onze klanten graag, daarom denken we zo veel mogelijk met ze mee. Ook wanneer het gaat over andere zaken dan hosting kun je zeker zijn van de best mogelijke ICT oplossingen voor jouw bedrijf.
Hulp nodig? Geen paniek! Wij helpen je graag bij alle vragen of problemen waar je tegenaan loopt, ook als je nog geen klant bent.
Met behulp van actieve monitoring en preventief beheer geven is onze uptime minimaal boven 99%
Zo blijft jouw site of server altijd online!
Veiligheid is uiterst belangrijk in deze digitale tijd, daarom houden wij al onze infrastructuur nauwlettend in de gaten, zo blijft jouw site of server veilig.
Al voor het bestaan van Matreon IT waren wij bezig met het hosten van websites en applicaties.
Door onze vele jaren ervaring houden we honderden websites online.
Wanneer er iets is wil je niet uren wachten op antwoord, wij snappen als geen ander dat het belangrijk is dat je snel hulp krijgt.
Daarom reageren wij gemiddeld binnen een half uur!
In 2017 begonnen 3 ICT-enthousiastelingen aan een nieuw project, na jaren ervaring met het maken en hosten van game servers en alle toebehoren was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Met behulp van kennissen en relaties die waren onstaan in vorige functies en projecten begonnen wij aan Matreon Hosting.
Met hardware gehuurd van Hoster OVH begonnen wij met het serveren van onze eerste klanten, we hadden al veel ervaring met het hosten van websites en applicaties, maar het registreren van domeinnamen was een ander verhaal. Ook hadden we ook nog een aantal vragen voor onszelf, namelijk: Hoe onderscheiden wij onszelf van de concurrentie en wat hebben wij nodig om ons bedrijf een succes te laten worden.
In de jaren na onze start ontwikkelden wij ons snel, al gauw kochten wij onze eerste eigen servers, weliswaar 2e-hands, maar dat maakte niet uit. Met onze eigen servers waren onze kosten lager en hadden we meer controle, we hadden hiermee het gevoel dat het bedrijf echt van ons was en dat we ons bedrijf niet huurden. Maar met onze eigen servers kwamen er ook extra risico's bij kijken, ineens waren redundantie en operationele veiligheid belangrijke onderwerpen voor ons waar veel tijd en aandacht in ging zitten.
Na verloop van tijd moesten onze servers weg van het plekje waar ze op dat moment in het rack hingen, we gingen verhuizen, waar naartoe vraag je je dan misschien af? Nou, naar een rack 5 meter verder op. Ons eerste eigen rack was in hetzelfde datacenter waar onze apparatuur al gehuisvest was via een tussenpartij. Met ons eigen rack kwam er ook meer verantwoordelijkheid voor ons bij, namelijk: Het netwerk. Waar eerder de tussenpartij het netwerk verzorgde en wij alleen maar een kabel in onze servers hoefden te steken was nu ineens een groot deel van het netwerk onze verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijkheid waar geen van onze collega's voor de dag van de verhuizing mee in aanraking was gekomen. Netwerken in een datacenter? Moesten we dit nu ineens zelf regelen? Binnen een middag hadden we dit uitgezocht en werkend gemaakt en dat is ook iets wat goed laat zien waartoe wij staat zijn, want ondanks ons (toendertijd) gebrek aan ervaring met datacenters en hosting netwerken kregen we dit in no-time voor elkaar en sindsdien hebben we alleen maar gebouwd op deze ervaring.
Door oplopende kosten en een ietwat optimistische inschatting moesten wij in 2019 onze apparatuur verhuizen, onze groei was niet zoals verwacht en daarom was het voor ons niet haalbaar om in het datacenter te blijven waar onze apparatuur gehuisvest was. Na veel en lang zoeken vonden wij een nieuwe plek voor onze apparatuur. Deze nieuwe plek waar wij tot januari 2024 onze apparatuur gehuisvest hebben was aanzienlijk goedkoper dan de vorige plek en dit gaf ons de (financiële) ruimte om verder te groeien. We hebben veel geleerd van deze situatie.
In de zomer van 2021 kochten we onze eerste splinternieuwe servers, die we (na lange vertraging door leveringsproblemen) in het najaar van 2022 voor het eerst online brachten, inmiddels draaien al onze hosting diensten op deze snelle nieuwe servers en wordt onze oude hardware alleen nog maar gebruikt als reserve hardware in het geval van storing of groot onderhoud.
In Januari 2024 verhuisden wij voor de 3e keer onze hosting apparatuur naar een nieuw datacenter, dit was een complexe verhuizing maar is uiteindelijk zonder problemen verlopen. Tijdens deze verhuizing hebben we ook de tijd genomen om onze netwerk infrastructuur volledig te vernieuwen met een mooi resultaat! Ons netwerk is een stuk stabieler en veiliger.
Wij hebben de afgelopen jaren veel geleerd: van onze eigen fouten, van vragen vanuit de industrie en onze klanten, van de dingen die we goed doen of zelfs beter doen dan onze concurrentie, maar vooral van ons eigen enthousiasme en passie voor ons vak. Er gaat geen dag voorbij waarop we geen nieuwe dingen proberen, we proberen van alles uit en houden van nieuwe technologie. Zo blijven wij op het voor front van technologie en daar zijn wij trots op.
Wij houden van technologie en als er één ding zeker is in onze branche dan is dat wel dat de technologie nooit stopt. Wij houden onze kennis, apparatuur en manier van werken altijd up-to-date, niet omdat het moet maar omdat het onze passie is. Voor de toekomst van Matreon IT betekent dit dat we blijven werken om het onderste uit de kan te halen voor al onze klanten. Vanaf dag 1 was ons doel om onze werkwijze zo veel mogelijk aan te laten sluiten op de benodigdheden van onze klanten en dit blijven we de komende jaren ook zeker doen.